Pérez Martínez, NoemíGonzales, María Isabel2005-03-142619-60690122-4328http://hdl.handle.net/20.500.12209/5154This article presents the conceptual and pedagogical elaborations of the project Bogotá Ciudad Educadora (Bogotá Educating City) carried out at the Instituto Pedagogico National (National Pedagogical Institute). The goal of this investigative and innovative project is to enable the students of the ninth grade to generate an identity of a place anda city, starting from three fundamental components: conceptual, existential and investigative. It approaches a city as a subjective space of a social and historical construction of great importance in the contemporary world, considering the fact that most of the world human population lives over there.Este artículo presenta las elaboraciones conceptuales y pedagógicas que se han construido desde el proyecto Bogotá: Ciudad Educadora implementado en el Instituto Pedagógica Nacional. Este es un proyecto de investigación e innovación que pretende que los estudiantes de grado noveno generen identidad de lugar con la ciudad, a partir de tres componentes fundamentales: conceptual, vivencial e investigativo. Aborda la ciudad como un espacio subjetivo de construcción social e histórica de gran importancia para el mundo contemporáneo, ya que en ella habita la mayor parte de la población mundial.application/pdfspahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0ProyectoCiudadIdentidad de lugarInvestigación educativaLa ciudad : entre la investigación educativa y el reconocimiento del contexto social.info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Artículo de revistaAttribution-NonCommercial 4.0 International