Mandolini, Graciela EsterArroyo, Myrian Mabel2005-03-142619-60690122-4328http://hdl.handle.net/20.500.12209/4816This report has been based on three innovative projects that have been developed by Educative Formation Institute N' 1 of Casilda, Santa Fe, Argentina. They took place in Match, 2003. They offer a different functional strategy within the Educational and Research Department. The first project, "Building and sha.ring one's own narratíves", suggests a different educational approach. The second project, "Tightening one's own experience", suggests a research approach and the third one, intentionally named "Intersections", demonstrates the folds and interlacings that allow the mutual interactions.La presente publicación se construyó a partir de la elaboración de tres proyectos de innovación diseñados en marzo de 2003 y actualmente en desarrollo en el Instituto de Profesorado Nº 1de Casilda, Santa Fe, Argentina. Los proyectos proponen estrategias para el funcionamiento de los departamentos de Capacitación e Investigación. El primero, “Construyendo y compartiendo las propias narrativas”, propone acciones de capacitación, el segundo, “Tensionando la propia practica”, de Investigación y el tercero, que intencionalmente se denomina “Intersecciones”, muestra los pliegues y entrecruzamientos que habilitan las interacciones entre ambos espacios.application/pdfspahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0CapacitaciónActualizaciónInvestigaciónAcciónArticulaciónIntersecciónHacia la construcción de nuevas tramas institucionales.info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Artículo de revistaAttribution-NonCommercial 4.0 International