Buriticá Trujillo, Fabio2021-08-022021-08-022004-03-142619-60690122-4328http://hdl.handle.net/20.500.12209/13803The present text works ahead the building up of ageneral function that integra tes the diverse particular functionsdisplayed by diverse practices, academically guaranteed or not,that play a rol! in different cultural spaces, but particularly inschools, leading to the integration of highly differentiatedpersons. The later general function, built upan philosophicalpostulares of Baruch Spinoza, are assumed as an animationfunction, particularly in a symbolic animation, in an imaginaryanimation and in a corporal animation, from which the differentpractices can be integrated from those we have referenced.En este texto se construye una función general queintegra funciones particulares desplegadas por diversas prácticas,avaladas o no académicamente, que se ponen en juego endiferentes ámbitos culturales, pero particularmente en las escuelasabocadas a la integración de sujetos "altamente diferenciados".Dicha función general, constrnida a partir de los postuladosfilosóficos de Baruch Spinoza, la asumimos como unafunción de "Animación" que se particulariza en una AnimaciónSimbólica, en una Animación Imaginaria y en una AnimaciónCorporal, desde las cuales se pueden integrar las prácticas aque hemos aludido.application/pdfspahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0ExtensiónFunción colectivaLa animación en los procesos de integración educativa.info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Artículo de revistaAttribution-NonCommercial 4.0 International