Guandique Gonzáles, Armando2004-12-142619-60690122-4328http://hdl.handle.net/20.500.12209/5050The present article talks about the educative experience of the teacher Armando Guandique Gonzalez, sponsored by the TOTOAX Institute in Oxaca, Mexico. In his experience, he learned methodological elements to understand  that writing skills and reading promotion can't be restricted to the text breakdown nor writing as a simple motive activity. The apprenticeship rate is a very important subject to take into  account in children's leaming processes.En el presente articulo se narra una experiencia educativa en la que, gracias a la Red pedagógica TOTOAX en Oxaca, México, el autor conoció los elementos teórico -metodológicos  para entender que el proceso de adquisicióny fomento de la lectura y escritura no solo se limita a la decodificación del texto, y la escritura como una simple actividad motora, sino que el ritmo de aprendizaje de los niños es un factor fundamental a la hora de enseñar.application/pdfspahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0ReadingDecodificaciónEl trabajo con una red pedagógica.info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Artículo de revistaAttribution-NonCommercial 4.0 International