Lacolla, Liliana2004-12-142619-60690122-4328http://hdl.handle.net/20.500.12209/4950lt is possible enrichrnent the conceptions that teachers possess as far as science and its teaching. Here, the reflection is to be made with a group of teachers about the different styles that lab working in the chemistry class. In this is recognized the kind of procedures that are privileged but also the epistemological point. Through this means the teacher's guidelines of the lab work are analyzed. Then, they build some alternative options that replace them. The result shows that the reflection about practice itself allows the evolution of the chernistry teacher's conceptions, which are exposed on the type of experiments proposed to their students.Es posible enriquecer las concepciones que poseen los docentes acerca de la ciencia y su enseñanza. Aquí se reflexiona con un grupo de docentes acerca de los estilos de trabajo experimental en las clases de química. En ellos se reconoce el tipo de reconocimientos que se privilegian y su postura epistemológica. Con este insumo, se analizan las guías de trabajo experimental utilizadas por los docentes y se elaboran opciones alternativas a su reemplaza. El resultado muestra que la reflexión sobre la práctica permite la evolución de las concepciones que los profesores de química poseen y que se reflejan en los experimentos que proponen a sus alumnos. application/pdfspahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0LaboratorioConcepciones docentesExperimentosQuímicaEpistemologíaReflexiones sobre la enseñanza de la química.LaboratoryConception's teachersExperimentsChernistryEpistemologyinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Artículo de revistaAttribution-NonCommercial 4.0 International